Monday, October 21, 2013

ENERGIZING SOY PROTEIN(ESP)

Bismillahirrahmanirrahim.
   Sebelum tidur saya nak kongsikan apa yang saya amalkan dari Shaklee ini. Saya ambil Carotomax(untuk mata), saya ambil Ostematrix(untuk kalsium), saya ambil Chew Vitamin C (untuk kulit & imun) serta tak ketinggalan ESP(untuk pelbagai fungsi). Tapi untuk malam ni saya nak kongsi tentang ESP yang saya ambil ni. Jom baca sikit sebelum tidur.
   Energizing Soy Protein merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuh-tumbuhan semulajadi yang rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. ESP ini telah terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga kita berjam-jam lamanya. ESP ini merupakanprotein tumbuh-tumbuhan yang berkualiti tinggi dengan kandungan 14g protein soya dan 500mg kalsium di mana ia baik untuk kesihatan jantung kita. ESP mempunyai paras glisemi yang rendah. Oleh itu ia mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. Kehadiran protein juga adalah untuk mengekalkan otot, membaiki tisu dan fungsi enzim serta menjadikan tindakbalas hormon lebih teratur. Ia juga membantu menyokong sistem imun badan, menegkalkan kolesterol normal serta menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

1 bekas ESP ini mempunyai berat bersih 850g. Berdasarkan apa yang saya amalkan ESP ini mampu bertahan dalam sebulan atau lebih sedikit. Jimat.

Antara kebaikan yang anda bakal perolehi sekiranya mengamalkan ESP ini secara konsisten adalah seperti berikut :

- Bagi wanita yang mahu haml dan merancang untuk hamil, ESP ini akan memelihara dan memulihara rahim anda.
- bagi wanita yang sedang hamil pula, ESP akan membantu menguatkan rahim serta bantu pembentukan otot baby disebabkan kehadiran protein ini.
- bagi wanita menyusu pula, ESP akan membantu membanyakkan pengeluaran susu dengan kehadiran protein
- ESP juga akan menstabilkan hormon dengan kehadiran isoflavin yang bantu memulihkan hormon wanita seterusnya menggantikan darah yang kotor
- Untuk individu yang berhajat nak kuruskan badan, ESP ini akan membantu anda mengatasi rasa lapar dan perut anda akan rasa kenyang dengan lebih lama
- pengambilan ESP akan melengkapkan keperluan nutrisi untuk tubuh badan anda
- untuk kecantikan pula, ESP akan membantu mencantikkan kulit anda serta menggebukannya.
- ESP juga membantu anda bertenaga dengan lebih lama

InsyaAllah...

Pengambilan ESP lebih sesuai semasa perut kosong seperti waktu pagi kerana kadar  metabolisme tinggi berbanding waktu lain. Ini akan menyebabkan asid amino dapat diserap dengan baik. InsyaAllah.

Selamat malam..Jom ber ESP bersama-sama.

RM 150(WM)/RM155(EM)
Boleh hubungi untuk harga berbaloi-baloi.
Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi :
 FB: Nur Nadia
SMS/Whatsapp :0134093111
ID SHAKLEE : 962762

'JOM SIHAT BERBALOI-BALOI DENGAN SHAKLEE'





No comments:

Post a Comment