Sunday, October 6, 2013

Lagi..Lagi..Lagi Tentang Kolagen

Bismillahirrahmanirrahim.

Lagi..Lagi..Lagi tentang kolagen. Banyak betul maklumat tentang kolagen ni ya. Manakan tidak, kelebihan dan kebaikannya pada kita juga terlalu banyak. Ok. Sekarang saya ingin kongsikan pula panduan untuk memilih kolagen pula.
1. Kolagen yang baik adalah kolagen yang mampu mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan kita hasil dari sintesis enzim. Jadi, disarankan untuk mengambil kolagen dalam bentuk makanan (atau cecair) berbanding kolagen yang disuntik

2. Untuk mendapat kesan yang lebih cepat, disarankan kolagen yang diambil memiliki saiz sekurang-kurangnya 1000dalton dan ke bawah. Ini kerana saiz microfine akan membantu penyerapan oleh sel yang optimum.

3. Kolagen yang dipilih perlu mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan dalam tempoh yang panjang

4. Bagi mengurangkan kesan pra penuaan, kita perlu pastikan kolagen itu mempunyai antioksidan yang tinggi

5. Bagi membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh badan sendiri kita perlu pastikan kolagen mengandungi elemen Vitamin B-Complex

6. Kehadiran glucosamine juga perlu dilihat bagi menjaga kesihatan sendi

7. Kolagen perlu mengandungi bahan-bahan yang mampu merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan untuk kulit yang tegang. Ini kerana, ia berfungsi untuk mengikat kolagen dengan kehadiran serat yang elastin.

8. Dan yang paling penting, kolagen itu mestilah selamat dan sdah tentu tidak bertoksin.

Semoga apa yang dikongsikan dapat menjadi panduan kepada anda semua dalam pemilihan kolagen terbaik buat tubuh badan anda. Dan cadangan saya tak lain dan tak bukan sudah tentu Shaklee Collagen Powder.

JOM SIHAT BERBALOI-BALOI DENGAN SHAKLEE


Nurnadia Md Jaini (Shaklee Independent Distributor)
ID : 962762
Pm FB : Nur Nadia
SMS/Whatsapp : 0134093111


No comments:

Post a Comment