Friday, November 1, 2013

Testimoni Vivix

 Kongsi-kongsi Testimoni Vivix
Testomini 1
Credit to Izan Rizal
TESTIMONI VIVIX
salam...selamat pagi semua...nak share satu story..
Mmmm...segan dan agak malu bila ibu kita seorang perokok tegar kan...mak saya memang perokok tegar dari usia belasan tahun lagKoi...bukannya rokok daun..tapi rokok Dunhill... Dulu memang rasa segan dengan kawan2...dengan keluarga bakal suami..tapi tu la...bila kita nasihat...orang tua ni bukannya nak dengar...keraplah mak sakit perut yang teruk,mungkin sebab organ dalaman dia dah x berapa elok kot sebab sekarang umo dia dah 63tahun...tapi alhamdulillah...awal minggu lepas saya poskan VIVIX kat mak saya...tup tup mak call saya..jeng..jeng..jeng...dia kata ubat apa yang saya bagi dia minum tu??? saya tanya kenapa? Dia kata rokok terasa PAHIT MACAM HEMPEDU!!.dia langsung xleh hisap rokok tu....saya kata itula ubat yang saya cari selama ni untuk dia...alhamdulillah...dah seminggu dia x beli dan x sentuh langsung rokok...dia cakap selera makan dia pun makin bertambah...ramai dah yang tegur cakap dia nampak berisi..alhamdulillah,syukur pada allah..akhirnya saya jumpa supplement yang betul2 sesuai untuk ibu saya...xpela kuar duit banyak sikit pu..IBU KITA SEORANG JE...selagi dia masih ada memang nak tengok dia sihat...
P/S...ada satu lagi cerita tentang testimoni VIVIX iaitu bapa mentua yang menderita Kencing manis...pun ada perubahan yang ketara..

Testimoni  2

DietSihat AnnisliciousShoppe.com | TESTIMONI VIVIX~!!!

BLOOD PRESSURE / HYPERTENSION (DROPS 16)
*****************************************
Masa medical check up May 2012, blood pressure saya dikira tinggi..ta sepaptotnye ngan usia saya..bacaan 142 over 88..tinggi kan??..patot la saya selalu pening kepala..kira stage pre-hypertension da tu..pastu doktor tu gertak.."kalo awak ta jaga ni..tinggi skit lg..saya da kene bagi ubat darah tinggi kat awak.." oh tidakkkk..saya ta nak makan pil-pil yang banyak ituuuu..hohoho..

Alhamdulillah Ogos 2012..saya check smula..126 over 80..saya bersyukur turun..dan masih menjaga supaya mencapai bacaan normal 100-110..

ALLERGIC
*********
Saya ade allergik dari kecik lagi..kulit saya sangat-sangat sensitif..terlalu banyak pantang larangnyeee..makan itu ta bley..pakai losyen itu ta bley..pakai sabun mandi itu ta bley..persekitaran kotor pun effect kat kulit saya jugak..

Dengan vivix, kulit saya yang pernah luka tu, elok ajeee..jadi kulit baru..bersyukur sangat..yesss VIVIX REPAIR CELL!!

yang ini diiringi dengan diet pemakanan yang sangat ketat..untuk pengetahuan, saya ta makan AYAM BANDAR dan TELUR..dan makanan yang sewaktu dengannye..dua-dua ni toksin dia sangat kuat sebab mereka di INJECT supaya cepat besar dan bertelur..ayam kampung, telur kampung tape..Ya Allah seksanya..kebanyakkan makan skang dimasak dengan telur dan ayam..kdg-kdg sebagai perencah..

HIDUNG BERAIR (MEMANASKAN BADAN)
**********************************
Saya baru perasan..ini membuktikan Vivix adalah untuk kesihatan menyeluruh hihihi..kalo dulu, saya memang ta tahan sejuk..disebabkan kipas yg da set 1 je tu, saya akan terjaga kul 3 pg sebab hidung berair..pastu bangun pagi bersin 6-8 kali..apa lagi kalo aircond..demam terussss hehe..hidung ta payah na ckp la..sumbat ngan tisu je..

Skarang da TADE..hihihi..alhamdulillahhh

PENURUNAN BERAT BADAN (DROPS 5KG)
***********************************
yeahhhh..part ni besttt..susah betul na trunkan berat ni tanpa EXERCISE..

May 2012 - Ya Rabbi, berat 65kg..dengan keadaan saya yang katekkk ni..152..BMI = 28++..rase berat je badan ni..

Ogos 2012 - Alhamdulillah trun 60kg..BMI masih tinggi 25++..tanpa EXERCISE..almaklumla busy hehehehe..sepatot kene ade sedikit EXERCISE untuk jantung kita..akan diusahakan kemudian ekekeke ..saya jaga makan..BUKAN TAK MAKAN ea..sy cuma tuka pemakanan saya..

TARGET - By end of this year Dec 2012..saya target na capai berat saya 52kg..BMI = 22++..dan by end of March 2013, set target 47kg..dengan BMI normal 20++..Doakan saya..hihihihi..Saya memang ta na turun secara drastik..ta elok sebenarnye..ckup la 1-2kg sebulan..yang penting konsisten..dan kita jaga pengambilan makanan kita..^^

Nota tangan dari AnnisliciousShoppe.com
**********************************
Semua target ni saya capai dengan SHAKLEE..dan semestinya dengan izin Allah s.w.t..kita merancang..disusuli dengan usaha dan doa..Sayangi diri sendiri sebelum kita nak disayang oleh orang len..itu adalah rewards untuk DIRI SENDIRI..InshaAllah..demi insan-insan yang saya sangat sayang.. =))
 
Testimoni 3 
Credit to Nurul Azliza
Salam.. nak share pengalaman ibu mertua sy... mggu lepas hubby sy ade hadiahkan vivix untuk ibu mertua sy. ibu mertua sy ni ada kencing manis, darah tinggi, sakit lutut n asma. So ibu mertua sy start mkn vivix ari ahad. Ari kamis mlm dia ade g kenduri dan mkn segala makanan yg manis2 kt situ. esk pg dia test gula dan dia TERKEJUT!!! coz gula dia xnaik cuma 6.2 klw sebelum ni dia xbleh langsung mkn benda manis esk pasti gula dia tinggi... pagi sabtu terus dia call kami cerita pasal kesihatan dia.. sy n hubby gembira n syukur sgt bila dgr berita atas perubahan yg mendadak tu. Alhamdulillah thankz shaklee...
 
Testimoni 4
 
Credit to Nur Izzati Che Jawias
Sharing Wanie Rayyan mlm tadi tentang kesihatan ibunya yang dah cuba Vivix hampir sebulan membuatkan ku tersenyum sepanjang jalan...
Sungguh hebat!!
Teringat lagi Wani tny dl b4 hadiahkan Vivix untuk ibunya..
...akak, ibu saya ada darah tinggi dan kencing manis..then skarang gel kat kaki problem.. ada penawar ke?
ibu kan dia duduk solat sbb lutut dia kekurangan gel ...kalo minum vivix bgus ka?...
haa.. itu antara persoalan Wani sebelum buat pelaburan terhadap kesihatan bonda tersayang..
Dan malam tadi masa jumpa COD supplement untuk hubby beliau, sempat tanya mcmne kesihatan ibu? JAWAPANNYA!!!
"BAGUS SANGAT kak... mata mak dulu kan kabur2 sekarang dah terang!
Kalau dulu kan mak solat kene pakai kerusi kan, sekarang dah TAK PERLU guna kerusi!
Darah tinggi dan kencing manis pn dh ok!
Skrg ayah plk kene darah tinggi so akan continue guna vivix untuk ayah juga"
Alhamdulillah...saya sangat teruja dengar jawapan dari beliau.. Sangat menyentuh kalbu dan terharu..Beliau dah buat pelaburan yang bijak!
Wani..semoga Allah membalas jasa baik kamu terhadap ibu bapamu..ameen..

Testimoni 5 

 Credit to Iffah Anuar 
Irfanza, jgn sedih dear.. I m also SLE.. For SLE sy sgt anjurkan u consume vivix.. Alhamdulillah 1 yr plus dah iffah consistent with vivix.. Smlm mase doc check up .. Blood clean n clear .. All SLE simptom gone smp Doc tanye.. Awak makan ape? Berbunga hati sy.. Jadi jgn risau ya jika confirm SLE.. InsyaAllah kita ikhtiar...
 
Testimoni 6

 
 

No comments:

Post a Comment