Friday, November 1, 2013

Penemuan Terhebat Dalam Bidang Immunologi

InterFeron buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.
Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlaina, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia (NutriFeron). Dia telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan ; iaitu biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago; mempunyai day kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formulanya yang digunakannya adalah semulajadi, selamat, tulen dan berkesan. Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.
NutriFeron adalah satu Formula Ekslusif dan diPaten oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.
Di dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV dll. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.

4 ekstrak tumbuhan yang digunakan :

Biji labu - merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh
                - Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser

Biji Plantago asiatica - mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun

Honeysuckle Jepun - Menentang pencerobohan virus dan kuman

Bunga Sufflower - Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan 
                                 kuman

Dari mana datangnya Virus, Kuman dan Mikrob?
Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa dingin, gas buangan, asap, virus diudara, habuk) berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabut, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh, air) makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dll.

Bagaimana Mikrob Menjejaskan Kita?
Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada suatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat letih, stress, terganggu, tidur atau dijangkiti flu, batuk alergi, asthma, ekzema, jerawat dll. Sel-sel teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degenaratif, penyakit kronik dan kanser dll.


RM181.25(WM)/RM191.25(EM)
Boleh hubungi untuk harga berbaloi-baloi.
Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi :
 FB: Nur Nadia
SMS/Whatsapp :0134093111
ID SHAKLEE : 962762

'JOM SIHAT BERBALOI-BALOI DENGAN SHAKLEE'

No comments:

Post a Comment