Saturday, November 16, 2013

Carotomax


Perbezaan Shaklee :
 Pengambilan purata karotenoid lutein, likopena, dan beta karotena adalah hanya 8mg. Carotomax membekalkan lebih 13mg( 21500IU) karotenoid berfaedah ini.
Carotomax baru ini mengandungi 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang minyak sawit dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan kosentrasi beta karotena di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.

Manfaat Utama:
  • Lebih Selamat dari Vitamin A :  Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu Vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan Vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun, ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  • Mepertingkatkan penglihatan : Ia menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti, nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia(mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan penyakit kulit :  PEngambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.
  • Melindungi epithelial: Memelihara lapisan kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan kanser dan oksidasi: Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan, dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. IA juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang  teroksida.
  • Menghalang infeksi : Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, astma, flu dan selsema.
  • Menggalakkan perkembangan Normal dan sihat : Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga penghasilan sperma yang sihat.
Mengapa Carotomax?
Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.








***WARNA KULIT SEBILANGAN KECIL PENGGUNA AKAN MENJADI KUNING SELEPAS PENGAMBILAN BETA KAROTENA, WALAUBAGAIMANAPUN INI BUKAN PENYAKIT JAUNDIS. CAROTOMAX ADALAH WARNA SEMULAJADI BOTANIK. APABILA USUS KECIL MENGUBAH BETA KAROTENA MENJADI VITAMIN A, IA MERANGSANG SEKRESI HEMPEDU(BERWARNA KUNING), SEPERYI DETOKSIFIKASI HATI DAN GALLBLADDER DAN MENGALIR BERSAMA DARAH KE TAPAK TANGAN KITA. PROSES DETOKSIFIKASI SEMULAJADI DAN ANTIOKSIDASI BIASANYA AKAN BERLALU UNTUK BEBERAPA BULAN DAN AKAN MENGHILANG SECARA PERLAHAN-LAHAN MENGHASILKAN KULIT YANG BARU DAN CANTIK.


RM 74.00(WM)/RM77.00(EM)


Boleh hubungi untuk harga berbaloi-baloi.
Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi :
 FB: Nur Nadia
SMS/Whatsapp :0134093111
ID SHAKLEE : 962762

'JOM SIHAT BERBALOI-BALOI DENGAN SHAKLEE'



No comments:

Post a Comment